Unii evrei se abtin sa numere in public, mai exact sa foloseasca cifre atunci cand au nevoie. Totul porneste de la recensamantul realizat in timpurile biblice.

Copii lui Israel sunt numarati de mai multe ori in Tora, dar, de fiecare data la ordinul lui Dumnezeu. Regele David, in 2 Samucl 24, ordona un recensamant neautorizat, rezultatul fiind pedeapsa divina care este concretizata ptrintr-o plaga e a ucis nu mai putin de 70.000 de oameni.

Dupa trecerea in nefiinta a lui Solomon, statul a fost impartit in regatele Iudeea si Israel.

In anul 733, regele Asiriei a cucerit Israelul si l-a distrus, astfel, trimitandu-i pe cea mai mare parte din evrei afara din Regat.

De ce evreii se sfiesc sa foloseasca cifre in public?

De asemenea, amintim ca Tanahul nu explica neaparat o explicatie pentru aceasta restrictie, ci doar ca a ramas in obicei evreilor de-a lungul timpului. Atunci cand se verifica daca sunt destui oameni pentru minian, se obisnuieste sa se foloseasca un verset din Psalmi care este compus din zece cuvinte in ebraica. „Mantuieste poporul Tau si binecuvanteaza mostenirea Ta; vegheaza-i pe ci si-i ridica pentru totdeauna”, scrie fanatik.ro.

Pentru verificarea daca exista destui barbati pentru ritual, exista si obiceiul care pronunta in indis: nist ein, nist tvei si asa mai departe, ceea ce inseamna „nici unul, nici doi…”, ca un mod de a pretinde ca, de fapt, nu se face o numaratoare propriu-zisa.

Sarbatorile evreilor

Sabatul este ziua in care toate muncile sunt strict interzise, zi pe care evreii o respecta. Sabatul amintea savarsirea operei de creatie faptuite de YHWH (cf. Exod 20,11), eliberarea din Egipt.

Sabatul incepe chiar inainte de apusul soarelui, vineri seara. Inceperea sa este marcata de aprinderea lumanarilor Sabat si recitarea lui Kiddush deasupra unei cupe cu vin; si

Sabatul se termina la cadere noptii in noaptea de sambata. Incheierea sa este marcata de rugaciunea cunoscuta sub numele de Havdalah.

Ritualurile si obiceiurile fundamentale ale lui Shabbat includ:

Citirea portiunii Saptamanale Tora

Abreviere la Amidah in cele trei servicii zilnice obisnuite pentru a elimina cererile pentru nevoile de zi cu zi

Adaugarea unui serviciu musafa la serviciile de rugaciune zilnica

Bucuria de trei mese, deseori pregatite sau ritualizate, pe parcursul zilei

Retinere din efectuarea melachiei

Author

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *