PUBLICITATE

Se pare ca, la Craiova, s-a lansat prima locomotiva din lume care functioneaza exclusiv cu biodiesel sau chiar cu ulei de bucatarie.

Inginerii au folosit un motor Diesel de la o locomotiva clasica pe care l-au modificat pentru a functiona 100% ecologic.

Cum va puteti da seama, costurile pentru combustibil au fost reduse la jumatate, iar gradul de poluare este extrem de scazut
Prima locomotiva ecologica din Romania este, deocamdata, in teste, noteaza digi24.ro.Inginerii de la RELOC Electroputere au folosit o locomotiva Diesel clasica de 2.100 de cai putere, al carei motor la fost adaptat pentru a functiona cu biodiesel sau ulei vegetal.

„In principal, s-au transformat instalatiile de alimentare, dar si instalatia care asigura conditiile de ardere ale acestui combustibil”, declara Petre Bitica, sef serviciu in cadrul RELOC Electroputere.

PUBLICITATE

S-a lucrat timp de un an la noua locomotiva, iar costurile proiectului se ridica la aproape un milion de euro.

Prima locomotiva ecologica din Romania are aceleasi performante ca una Diesel clasica, insa exista doua mari avantaje.

In primul rand, cele legate de mediu si, in al doilea rand, cele legate de costuri. Combustibilul pentru o astfel de locomotiva costa la jumatate fata de cel pentru o locomotiva Diesel clasica.

De exemplu, locomotiva consuma aproximativ 800 de kilograme de combustibil biodiesel la o 100 de kilometri, cu o incarcatura de 3.000 de tone. Motorina consuma 920 de kilograme pe aceeasi distanta, cu aceeasi incarcatura.

In plus, motorul nu mai polueaza mediul inconjurator.

„Din punct de vedere al noxelor emanate in atmosfera, sunt reduse cu 50%. Uleiul bio sau biocombustibilul este total nepoluant, nu contine sulf”, a mai spus Calin Gratian, vicepresedinte al Grampet Group.

PUBLICITATE
Author

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *