„Într-adevăr, simptomele de stres îți pot afecta corpul, gândurile, sentimentele și comportamentul.

A fi capabil să recunoști simptomele comune de stres, îți poate da un salt asupra gestionării lor.

Stresul necontrolat poate contribui la multe probleme de sănătate, cum ar fi hipertensiunea arterială, bolile de inimă, obezitate și diabet. ” – Clinica Mayo

Răspunsul la stres este o reacție fizică și psihică normală la evenimentele din viață. În doze mici, stresul poate fi de fapt un lucru pozitiv – poate promova efortul și ne poate împinge să luăm măsurile necesare.

Cu toate acestea, dacă cerințele vieții de zi cu zi depășesc capacitatea organismului de a face față, sănătatea fizică și mentală pot suferi.

Să vedem ce semne ne transmite organismul, atunci când suntem stresați!

Te concentrezi greu

Atunci când ești stresat este mult mai greu să te concetrezi, lucru ce îți poate afecta munca pe care o depui la job. Un factor de stres este locul de muncă, iar acest lucru pornește un efect de domino, ceea ce poate face ca o persoană să nu mai lucreze la fel de bine. Din această cauză, este foarte important să uiți uneori de problemele de la job și să te relaxezi.

Ai probleme cu somnul

Un alt semn important al stresului este imposibilitatea de a te odihni. Acesta este cel mai întâlnit simpton și poate duce la probleme medicale serioase.

Nu ai la fel de multă răbdare

Iritabilitatea, lipsa răbdării cu prietenii, familia și colegii de apartament pot fi semne ale anxietății sau al stresului, iar aceste lucruri te pot determina să te îndepărtezi de cei apropriați.

Corpul tău nu se eliberează de stres

Cel mai observabil semn fizic, că ești stresat este o diferență în corpul tău. Ar trebui să acorzi mai multă atenție tensiunii din organism, încleștării maxilarului sau dacă începi să ai probleme cu stomacul.

Voma

Stresul si anxietatea pot sa duca de multe ori la stari de voma, aceasta avand tendinta sa apara la aceeasi ora in fiecare zi sau atunci cand presiunea creste cel mai mult ori imediat dupa. Poti sa scapi de aceasta problema dormind mult si band multa apa, caci prin voma se pierd electroliti si nu vrei sa iti slabesti organismul. Incearca sa gasesti metode de relaxare precum plimbarile lungi, linistite sau meditatia.

Iti cade părul

Sunt mai multe cauzele pentru care iti cade parul, una dintre acestea fiind stresul. Alopecia areata este o boala autoimuna, in care celulele albe ataca foliculii de par, facand firele sa cada. Daca stresul este mare se poate intampla chiar un episod in care sa cada 70% dintre fire intr-o perioada scurta de timp.

S@ngerari nazale

Parerile sunt impartite despre legatura dintre sangeriarile nazale si stres, dar studiile cele mai recente au aratat ca cei mai multi dintre pacientii cu asemenea probleme sunt stresati. Un articol aparut in 2001 pe aceasta tema in Jurnalul Britanic de Medicina spune ca probabil creste presiunea sanguina din vasele subtiri din interiorul nasului si acestea pocnesc.

Pierderile de memorie

Daca observi ca de la o perioada nu mai tii minte ce ai discutat in timpul unei intalniri stresante, poate sa fie din cauza micsorarii hipocampusului, dupa cum spune psihologul Jeffrey Rossman. Stresul cronic expune hipocampusul, zona creierului care controleaza mem0ria de scurta durata, astfel incat functiile creierului de a memora informatii sunt limitate.

Daca stii ca este posibil sa ti se intample acest lucru, noteaza-ti pe o foaie cateva idei.

Imunitate scazuta

Poate ca cel mai evident caz in care se vede ca esti stresat este atunci cand sistemul tau imunitar scade dramatic. Hormonii se dezechilibreaza, timusul este micsorat, celulele albe nu mai sunt eliberate in cantitati normale si astfel sistemul imunitar ajunge la pamant.

O buna modalitate prin care sa-l aduci pe linia de plutire este reprezentata de exercitiile fizice, 30 de minute, daca poti in fiecare zi.

Transpiratie excesiva

Toata lumea transpira mai mult atunci cand este stresata, dar unele persoane sufera de hiperhidroza, o afectiune care se manifesta mai ales in zona palmelor si a picioarelor. Yoga si meditatia au puterea de a reduce acest efect neplacut.

Author

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *