In urma cu 10 ani, Dr. Tara Swart era un simplu neurolog. Nemultumita de cum se desfasura propria viata, a decis sa inteleaga mecanismele prin care creierul poate influenta realitatea.

Dupa 10 ani in care a studiat notiuni despre cum functioneaza creierul, Swart a ajuns sa sustina conferinte in fata a sute de mii de oameni din toata lumea, vorbind despre metoda prin care gandurile pot schimba viitorul.

Interptretarea noua a neuroplasticitatii – capacitatea creierului de a schimba realitatea – demonstreaza clar ca gandurile noastre pot influenta circumstantele si relatiile noastre.

Printr-o simpla serie de exercitii putem invata sa stabilim o legatura intre creierul limbic (bitul care controleaza partea spirituala, ezoterica a gandirii) si cortex (partea care controleaza logica), spune neurologul, citat de Daily Mail.

Metoda folosita de Dr. Tara Swart:

Primul pas – stabilirea intentiei

Cel mai important pas catre schimbare este stabilirea intentiei. Intrebati-va daca traiti viata pe care v-ati imaginat-o. Daca raspunsul este negativ, stabiliti-va o intentie prin care sa schimbati ce va nemultumeste. Realizati o lista a scopurilor care v-ar produce satisfactie si bucurie.

Pasul doi – tabloul succesului

Tabloul succesului este un colaj de imagini care sa reprezinte obiectivul propus. Este un instrument puternic care activeaza caile tactile, vizuale, emotionale, intuitive si motivationale din creier. De fiecare data cand te vei uita la tabloul in care ai pus toate reprezentarile visurilor tale (casa, masina, cariera, etc), declansezi un stimul emotional care trimite un mesaj puternic creierului tau.

Pentru realizarea tabloului aveti nevoie de o rama, un teanc de reviste, foarfece si lipici. Locul ideal pentru a-l aseza este langa pat, astfel incat sa va puteti uita la el chiar inainte de a adormi. In perioada de tranzitie, de la starea de veghe la somn, creierul percepe mult mai usor stimulii.

Pastul trei – reseteaza-ti gandurile nebenefice

Gandurile iti creeaza realitatea, iar obiceiurile iti formeaza viata. Resetarea consta in plasarea unor noi ganduri in locul celor nebenefice, oferindu-i subconstientului ocazia de a gasi mai usor oportunitatile disponibile pentru realizarea scopului propus. Vizualizarea chiar functioneaza, spune Tara Swart.

Studiile au aratat ca exista o diferenta surprinzator de mica intre schimbarea produsa in creier in urma unei experiente si un exercitiu puternic de imaginatie al aceluiasi eveniment.

Pasul patru – iesi de pe pilot automat

Daca doriti sa faceti schimbari semnificative in viata voastra, trebuie sa iesiti de pe „pilot automat“, sa abandonati zona de confort si sa deveniti mai receptiv la idei noi. Pentru a face fata numarului mare de informatii, creierul dezvolta in mod natural un fel de „algoritm“ personal care filtreaza milioanele de mesaje pe care le primeste in fiecare ora.

Fie ca este vorba de alegerea aceluiasi scaun in sala de sedinte, aceluiasi coleg pentru a manca la pranz, aceeasi formula de salut sau tot ce inseamna constanta obiceiurilor, incercati sa faceti lucrurile diferit. Astfel invatati creierul sa fie mai deschis, flexibil si spontan.

Pasul cinci – indepartati fantomele trecutului

Este important sa recunoastem si sa eliminam orice tip de gandire si comportament care nu ne ajuta in indeplinirea scopurilor noastre. Fie ca ne urmaresc din copilarie sau din experiente anterioare ale vietii de adult, „fantomele“ trecutului sunt cele care ne tin pe loc atunci cand vine vorba de atingerea obiectivelor, scrie 7secunde.com.

Luati-va o pauza si raspundeti la urmatoarele intrebari:

Care a fost rolul tau in familie?

Ce „roluri“ aveau ceilalti membri ai familiei si cum te pozitionai fata de ei?

Au existat secrete si minciuni in familia ta? Cum ti-au influentat viata?

Care au fost valorile de baza in familia ta?

Care a fost atitudinea familiei tale fata de reguli, promisiuni si compromisuri?

Ati pastrat rolul din copilarie si in relatiile din viata de adult?

Pasul sase: pastrati o lista a recunostintei

Pastrarea unei liste a lucrurilor pentru care sunteti recunoscatori este o modalitate excelenta de a va focusa pe lucrurile bune din viata voastra. Notati zilnic lucrurile pentru care sunteti recunoscatori vietii si invatati sa va concentrati atentia mai mult pe acestea si mai putin pe experientele negative.

Loading...
Author

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *